5 etapów do sukcesu w marketingu internetowym

5 etapów do sukcesu w marketingu internetowym

Rozpoczynając przygodę z marketingiem internetowym powinniśmy zastanowić się nad umiejętnym wykorzystaniem dostępnych sposobów promocji. Zintegrowanie marketingu tradycyjnego z narzędziami takimi jak social media, Google Ads czy content marketing to klucz do sukcesu. Jak zatem umiejętnie rozwinąć działania marketingu sieciowego? Podział działań na pięciostopniowe budowanie relacji z klientem pozwoli nam na efektywną reklamę w Internecie.

1. Zbuduj świadomość marki

Żeby klient zdecydował się na zakup twoich produktów lub usług musi najpierw dowiedzieć się o istnieniu twojej firmy. Świadomość to pierwszy etap, swego rodzaju furtka prowadząca do zakupu. Jak zatem pokazać klientowi drogę do twojej firmy?

W marketingu tradycyjnym rolę ‘’wskazówek’’ pełnią banery reklamowe, ulotki lub kampanie w telewizji. Możemy jednak zmniejszyć wydatki na reklamę, jeżeli umiejętnie zastosujemy narzędzia marketingu internetowego. Wykorzystanie social media oraz content marketingu daje nam również szersze możliwości mierzenia rezultatów reklamy. Pozyskujemy też szczegółowe informacje o naszych potencjalnych klientach.
Połączenie content marketingu z reklamą w social media  sprawia, że klient otrzymuje od nas wartościowe dla niego teksty, wskazówki lub porady, które odpowiadają na jego pragnienia lub obawy. Reklama na Facebooku, Instagramie czy Linkedin umożliwia nam podzielenie się z tysiącami potencjalnych klientów treścią, a dzięki płatnym reklamom możemy docierać do sprecyzowanych grup naszych przyszłych klientów.

2. Uatrakcyjnij swoją markę

Kolejnym etapem ścieżki zakupowej klienta jest wybór atrakcyjnych marek spośród tych, które zbudowały u niego odpowiednio wysoką świadomość marki. Na tym etapie musimy zrobić wszystko, aby klient świadomy istnienia naszej firmy, dostrzegł w niej szansę na spełnienie swoich pragnień. Jeżeli twoja firma zapadnie w pamięć, to ma ogromne szanse na przejście do kolejnych etapów ścieżki zakupowej. Jakie działania trzeba podjąć, aby uatrakcyjnić firmę w oczach klienta?

Na tym etapie kierujemy ruch na stronę internetową, gdzie pokazujemy wartości dla klienta, które może uzyskać dzięki twojej firmie. Dzięki wypracowanej na pierwszym etapie grupie odbiorców, możemy kierować ruch z kanałów social media lub uruchomić płatną kampanię Google Ads. Pamiętajmy, aby treści treści z firmowego bloga znajdowały odbicie w naszej ofercie.

3. Pytanie o opinie

Klient posiada obecnie szerokie możliwości sprawdzenia opinii o firmie, którą uzna za atrakcyjną. Może nie tylko zasięgnąć rady u znajomych, ale także sprawdzić za pośrednictwem Internetu opinie tysięcy użytkowników z całego świata. Dlatego najważniejszym etapem ścieżki staje się etap orędownictwa (o tym później). Atrakcyjność która zostaje przez nas wywalczona, musi znaleźć potwierdzenie u innych osób. Rola tzw. Marketingu szeptanego wzrasta wraz z rozwojem cyfryzacji zakupów. Jak wykorzystać ten trend na korzyść firmy?

Przede wszystkim pokazujmy opinie klientów. Na naszej stronie internetowej powinny znaleźć się referencje i opinie, które nakierują potencjalnego użytkownika na podjęcie działania na którym tobie zależy. Również social media stanowią idealną platformę do inicjowania wymiany opinii przez naszych klientów, np. przez utworzenie grupy na facebooku czy sieci kontaktów w Linkedin.

4. Konwersja – to jeszcze nie koniec!

Jeśli poprzednie trzy etapy zakończą się sukcesem to klient jest gotowy przejść do zakupu. Podobnie jak w poprzednich krokach marketing internetowy daje nam szerokie możliwości przeprowadzenia klienta przez ten etap (mój ulubiony).

Marketing internetowy daje nam szerokie możliwości sprzedaży. Skupimy się jednak na jednej z najskuteczniejszych technik stosowanych w marketingu internetowym – remarketingu.
Dzięki możliwościom jakie dają nam system reklamowy Google Ads oraz reklamy na facebooku możemy dotrzeć do osób, które w przeszłości odwiedziły naszą witrynę internetową, udzieliły się na naszym profilu społecznościowym lub obejrzały video udostępnione w serwisie YouTube. Dzięki temu możemy dotrzeć z komunikatem marketingowym do osób, które posiadają już wiedzę o naszych produktach i są zainteresowane naszą marką.

5. Wyprzedź konkurencję

Jak przekształcić jednego zadowolonego klienta w kilku gotowych zakupić twoje usługi? Musisz zmobilizować Twoich klientów do rekomendowania Twojej marki. Wywalczenie lojalności klientów jest w erze cyfryzacji kluczowym etapem ścieżki zakupowej.

Internet daje nam szerokie możliwości budowania relacji z klientami. Baza mailingowa umożliwia nam informowanie klientów o nowościach, ale również do przekazywania informacji o rabatach i programach lojalnościowych. Kanał social media umożliwia klientom wyrażanie opinii o firmie i dzielenia się doświadczeniami z innymi. Wywalczenie lojalności klienta jest najważniejszym aspektem marketingu internetowego.