Jak zwiększyć skuteczność reklam Google Ads?

Jak zwiększyć skuteczność reklam Google Ads?

Pierwsze kampanie Google Ads za Tobą? A może dopiero planujesz pierwszą płatną reklamę? Uruchomienie kampanii Google Ads tylko pozornie jest proste – zbudowanie skutecznych reklam to wieloelementowa układanka. Musisz pamiętać o kilku ważnych aspektach wpływających na skuteczność reklam Google Ads.

Optymalizacje w tych obszarach zmienią Twoje przeciętne wyniki w efektywne kampanie przynoszące zwrot (wreszcie!). W tym wpisie skupie się na najpopularniejszym rodzaju kampanii – reklamie tekstowej.

1. Dobierz odpowiednie słowa kluczowe (Planer Słów Kluczowych w Google Ads)

To pierwszy i jeden z najważniejszych elementów reklamowej układanki. W planerze słów kluczowych (dostępny w menu systemu Google Ads) możesz sprawdzić potencjał słów kluczowych, otrzymać propozycje słów podobnych, a także sprawdzić jaki budżet reklamowy będzie optymalny dla kampanii o danych słowach kluczowych.

Po uruchomieniu kampanii sprawdzaj jakich zwrotów używają osoby wyświetlające Twoje reklamy. Dzięki temu wykluczysz niechciane zwroty, które nie pasują do charakteru Twoich reklam (np. zawierające odległe miasta, słowa typu ,,darmowe’’, itp.).

Zwróć również uwagę, czy dopasowania słów kluczowych są odpowiednio dobrane (czy nie tracisz budżetu przez ustawienie dopasowania przybliżonego i dużą ilość przypadkowych kliknięć). Te informacje również wywnioskujesz z sekcji ,,słowa kluczowe’’ w raporcie ,,wyszukiwane hasła’’.

 

2. Sprawdź strukturę kampanii Google Ads

Jak powinna wyglądać prawidłowa struktura kampanii Google Ads? Moje najefektywniejsze struktury wyglądają tak:

1️⃣ Kampania – dotyczą zazwyczaj jednego produktu/usługi. Dzięki temu mam większe możliwości zmian budżetów lub aktywności kampanii (nie muszę co chwilę tworzyć nowych kampanii).
2️⃣ Grupa reklam – każde słowo kluczowe to osobna grupa reklam (chyba, że słowa kluczowe są bardzo podobne do siebie – na tyle, że w jednej reklamie możemy użyć wszystkich słów kluczowych).
3️⃣ Reklamy – w każdej grupie reklam co najmniej 4 reklamy (trzy standardowe + jedna elastyczna). Bardzo istotne jest zawarcie słów kluczowych z danej grupy reklam w nagłówkach reklam! Właśnie dlatego dla każdego słowa kluczowego tworzymy osobne grupy reklam.

Bałagan na koncie Google Ads bardzo często prowadzi do braku efektywnej analizy wyników – dlatego przestrzegaj raz przyjętego porządku.

3. Zadbaj o treść reklam

Optymalizacja treści reklam to kolejny istotny krok do sukcesu kampanii. Najpierw kilka słów na temat analizy treści reklam, a następnie praktyczne wskazówki na temat tworzenia tekstów. Na czym powinieneś się skupić analizując reklamy tekstowe?

Wskaźnik klikalności CTR – reklamy o najwyższym CTR są najchętniej klikane przez Twoich klientów – to na nich zazwyczaj powinieneś budować sukces kampanii. Najsłabsze reklamy zastępuj innymi – dzięki temu znajdziesz najlepszą kombinację nagłówków i treści. Daj jednak kampanii trochę czasu – nie ma sensu wyciągać wniosków po 10 wyświetleniach reklam.
Wskaźnik konwersji/ liczba konwersji – reklamy, które konwertują stanowią o sile Twojej kampanii. Te dane są istotnym punktem do analizy dla większych kampanii (takich, które osiągają ok. 20 konwersji w skali miesiąca).
Te dwa wskaźniki dostarczą Tobie wystarczającej informacji do wyboru najlepszych reklam.

A teraz kilka złotych reguł tworzenia tekstów reklam:
– używaj Wielkich Liter na początku każdego wyrazu w nagłówku – ludzie chętniej klikają takie reklamy,
– stosuj wezwania do akcji, np. sprawdź, skorzystaj, zobacz,
– używaj słów kluczowych – klienci wpisują konkretne frazy w wyszukiwarkę, dlatego oczekują ich w tekstach reklam – szukają przecież konkretnych tematów,
– pokaż korzyść, czyli dlaczego klient powinien wybrać akurat Twoją stronę internetową jako miejsce, które rozwiąże jego potrzebę,
– dopasuj treść reklam do strony docelowej – klient musi znaleźć na stronie docelowej rozwiązanie swojego problemu oraz dowody na obietnice złożone w treści reklam (opinie klientów, rekomendacje, succes stories).
Bardzo istotny punkt, choć zaskakująco często lekceważony przez początkujące osoby.

4. Skorzystaj z rozszerzeń reklam

Rozszerzenia reklam mają kilka ważnych funkcji: zwiększają powierzchnie reklam, wpływają na wzrost CTR oraz pomagają Twoim klientom (rozszerzenie połączenia, lokalizacji, czy wiadomości są bardzo pomocne dla użytkowników mobilnych).

Rozszerzenia możesz dodać po utworzeniu i zatwierdzeniu reklam – zrobisz to z menu bocznego w sekcji ,,Rozszerzenia”. Warto wykorzystać wszystkie dostępne rozszerzenia i część z nich zapisać dla całego konta, jeżeli dotyczą wszystkich kampanii (np. numer telefonu czy lokalizacja firmy). W ten sposób będą one przypisywane automatycznie do nowych kampanii na danym koncie Google Ads.

5. Sprawdź docelową stronę internetową

Już trochę było o tym w punkcie 3, ale jest jeszcze kilka ważnych funkcji strony internetowej w układance Google Ads. Nawet najlepiej ustawiona i zoptymalizowana kampania nie przyniesie efektów, jeżeli strona docelowa nie będzie przygotowana do pozyskania konwersji.

Jakie elementy, z punktu widzenia kampanii Google Ads, powinna zawierać strona docelowa?
▶️ słowa kluczowe, które znajdują się w kampaniach,
▶️ opinie klientów/rekomendacje/sukcesy związane z Twoją firmą,
▶️ możliwość kupna produktu/zamówienia usługi/pozostawienia kontaktu lub realizacji innej konwersji (oczywiste, jednak znam przypadki ,,ukrywania’’ przed klientem możliwości kontaktu czy zakupu),
▶️ pokazanie korzyści Twoich produktów oraz usług poprzez dokładny opis.

Warto również sprawdzić szybkość ładowania strony internetowej oraz działanie wszystkich linków i formularzy – podczas kampanii nie raz zdarza się chwilowa awaria, która prowadzi do marnowania budżetu reklamowego!

6. Włącz remarketing

Jaki współczynnik konwersji osiąga Twoja strona? Przypuszczam, że jest to w granicach 2-5%. Co zatem dzieje się z pozostałymi 95% użytkowników, którzy nie zrealizowali celu? Uciekają z Twojej strony i w większości przypadków prędko nie wrócą. Czy zatem 95% budżetu na kampanię Google Ads zostaje zmarnowane? Absolutnie NIE – jeśli zastosujesz remarketing!

Po zebraniu grupy co najmniej 100 użytkowników postaw na remarketing. Najczęściej do tego celu używa się reklam graficznych, które podobnie jak reklamy tekstowe rozliczane są dopiero w momencie kliknięcia. Oznacza to, że wśród osób, które odwiedziły Twoją stronę zadbasz o wzrost świadomości marki (dzięki reklamom wyświetlanym w całej wyszukiwarce), a także zwiększysz współczynnik konwersji – część użytkowników wróci ponownie na Twoją stronę i zrealizuje cel.

Grupę użytkowników Twojej strony wykorzystaj w jeszcze jeden sposób – do remarketingu na Facebooku. Jak zacząć dowiesz się z tego artykułu (link).

7. Mierz efektywność kampanii Google Ads

Zwiększanie skuteczności reklam to ciągła analiza i wprowadzanie poprawek. Bez regularnego mierzenia efektywności bardzo ciężko będzie ocenić efektywność biznesową kampanii Google Ads. Właśnie dlatego zwracaj uwagę na najważniejsze wskaźniki efektywności i porównuj je w kolejnych okresach (tygodniowych, miesięcznych, kwartalnych):

ROAS oraz ROI powinny być Twoim najważniejszym wskaźnikiem!

Bardzo często początkujący zwracają całą uwagę na stawki CPC, wskaźniki CTR i inne dane dotyczące reklam. Pamiętaj, że to stopa zwrotu z inwestycji jest najważniejszym wskaźnikiem kampanii sprzedażowych. W kampaniach budujących świadomość marki istotne będą nieco inne wskaźniki, jednak tam również możesz mierzyć efektywność biznesową tych kampanii (dzięki takim narzędziom jak Google Tag Manager).

Pamiętaj o regularnym przekładaniu wyników kampanii na efekty biznesowe – przecież kampanie Google Ads mają przede wszystkim zwiększać Twoje przychody!

Jeżeli potrzebujesz pomocy w ustawieniu pierwszej kampanii, lub Twoje dotychczasowe kampanie nie przynoszą wymiernych efektów to odwiedź naszą grupę na Facebooku.

Rozwiązujemy tam problemy innych przedsiębiorców, dzielimy się wartościowymi źródłami wiedzy oraz wzajemnie inspirujemy do lepszych wyników😍