fbpx
5 skutecznych sposobów promocji bloga

5 skutecznych sposobów promocji bloga

Prowadzisz firmowego bloga? Brawo! To doskonała decyzja, która może przynieść bardzo wiele dobrego dla Twojej firmy. Pod kilkoma warunkami:

👉Treść rozwiązująca problemy grupy docelowej – najważniejsza kwestia. Pamiętaj o potrzebach swoich klientów. Twój blog powinien rozwiązywać ich problemy. Wówczas otrzymają od Ciebie prezent w postaci fachowej porady, co spowoduje zaciągnięcie tzw. ,,długu wdzięczności’’. Klienci bardzo często spłacają go przy zakupie Twoich produktów.

👉Zastanów się w jaki sposób wykorzystasz uwagę odbiorców bloga. Pamiętaj, że blog to pierwszy etap ,,przyjaźni’’ z klientem. Wykorzystaj remarketing, zaoferuj produkt lub zaproś czytelnika do swojego newslettera. Nie pozwól uciec Twojemu klientowi!

👉Jeżeli stworzymy angażującą treść i określimy cel bloga to przechodzimy do sedna – musisz pozyskać odbiorców Twoich treści. Od czego zacząć? Jakie sprawdzone metody promocji firmowego bloga wykorzystać? Mam dla Ciebie 5 sposobów na ściągnięcie ruchu na Twoją stronę internetową. Zaczynajmy!

1. Social Media

Pewnie pomyślicie: ,,Pff, Dawid to banał! Każdy to wie!’’ Mam jednak dla Ciebie zestaw kilku prostych porad dotyczących promocji bloga na Facebooku, Instagramie czy Linkedin. Nie uciekaj, będzie konkretnie! 🔥

Posty na profilach firmowych

Posty na kanałach firmowych to absolutny obowiązek. Jeżeli posiadasz konto na Facebooku, Instagramie czy Linkedin to koniecznie wspomnij tam o nowym wpisie.
Jak jednak prawidłowo skonstruować taki post? Na początek pamiętaj: celem takiego posta jest przeniesienie użytkownika na Twoją stronę internetową. Grafika oraz tekst postu powinny zachęcić odbiorcę do przejścia na Twoją stronę internetową.

Mam dla Ciebie poradę dotyczącą tworzenia takich postów na Facebooku. Tutaj najlepiej zrobić to przez Menadżera reklam (zupełnie za darmo!). System reklamowy Facebooka daje możliwości stworzenia dużo ciekawszej, a przez to efektywniejszej kreacji posta. Tworząc post standardowo na profilu firmowym pozbawimy się szansy na kilka ciekawych opcji. Zatem zaczynajmy👇

 

1. Otwieramy menadżera reklam, tworzymy nową kampanię i zaznaczamy cel ruch.

 

2. Przechodzimy bezpośrednio do sekcji tworzenia wyglądu posta i korzystamy z wszystkich dostępnych tam opcji: pobranie grafiki, tekst, nagłówki oraz wybór przycisku akcji. Pamiętajmy także o wstawieniu linku do naszego wpisu.
Po zatwierdzeniu nasz post jest gotowy. Wygląda dużo lepiej niż zwyczajne posty, prawda?

 

3. Żeby udostępnić post na swojej tablicy musimy zrobić jeszcze dwie rzeczy. Po pierwsze dezaktywuj kampanię w menadżerze reklam.

 

Po drugie wejdź w sekcję ,,Posty strony’’ – znajdziesz ją w menu menadżera reklam. Następnie na liście postów odszukaj utworzony przed chwilą post, zaznacz go i wybierz opcję ,,Opublikuj’’. Gotowe!

 

Stories

Wykorzystaj funkcję stories, dostępną na Facebooku oraz Instagramie! Ten typ publikacji zyskuje na znaczeniu. Pamiętaj, aby kreacja była odpowiednio ciekawa. Umieść również link do Twojego wpisu. Możesz wykorzystać zarówno profile firmowe, jak i prywatne.

Profile prywatne

Temat bloga mógłby zainteresować Twoich znajomych? Podziel się wpisem również na prywatnej tablicy. Wykorzystaj stworzony na stronie firmowej post i pokaż wszystkim czym się zajmujesz.

Grupy tematyczne

Wykorzystaj potęgę grup na Facebooku oraz Linkedin. Jeżeli nie znajdziesz grupy odpowiedniej dla Twojej branży (a będzie to trudne) to może warto pomyśleć o założeniu własnej firmowej grupy? Pamiętaj również, aby wyważyć Twoją obecność w grupach. Przecież nie chcesz, żeby Twoje wpisy zostały uznane za spam?

Płatne reklamy

Reklamy na Facebooku, Instagramie czy Linkedin są opcją płatną, idealną jeżeli po 2-3 dniach zaobserwujemy, że nasz wpis cieszy się zainteresowaniem odbiorców (napisz ,,Tag Manager’’ w komentarzu, a powiem Ci jak to zmierzyć).

Pamiętajmy tylko o wybraniu odpowiedniego celu kampanii (ruch), grupy odbiorców oraz o wyglądzie reklamy. W moich social mediach często piszę o prawidłowym ustawieniu kampanii, dlatego tutaj nie będę dodatkowo rozpisywał się o konfiguracji (możesz zerknąć tutaj).

 

2. Influence Marketing

Wykorzystywałeś już ten rodzaj marketingu? Jeżeli nie – zacznij to robić. Influence Marketing wykorzystuje rozpoznawalność i zasięgi osób zaangażowanych w promocję. Influencerem może więc zostać bloger, youtuber, ekspert w danej dziedzinie lub osoba rozpoznawalna w mediach społecznościowych (najczęściej jest to Instagram, ze względu na wysokie zasięgi).

Musisz jednak pamiętać o kilku istotnych zasadach:
– znajdź kogoś z branży,
– sprawdź wiarygodność Influencera (wykorzystaj narzędzia dostępne w Internecie, np. https://socialblade.com/),
– ustal okres współpracy, kanały promocji oraz publikacje.

Jak znaleźć dobrego influencera? Może jest ktoś kto od razu przyszedł Tobie do głowy? Pewnie znasz autorytety w swojej dziedzinie lub osoby, które promują podobne wartości do Twoich.
W Internecie możesz znaleźć bardzo wiele portali, które umożliwiają znalezienie odpowiedniej osoby dla Twojej branży. Wiele osób wykorzystuje grupy na Facebooku, np. grupę Social Media Research.

3. E-Mail Marketing

Posiadasz bazę mailingową swoich klientów? Jeżeli wyrazili oni zgody na przesyłanie wiadomości w formie newsletterów, to możesz regularnie przesyłać im wiadomości. Warto wykorzystać ten sposób promocji treści, ponieważ jest on darmowy (nie licząc Twojego czasu). Musisz skupić się jednak na bardzo ważnej kwestii: temacie wiadomości. Jak zatem stworzyć temat wiadomości, który nakłoni odbiorców do otworzenia wiadomości?

▶️Temat musi być krótki – najlepiej 2-3 słowa (tak, tylko tyle!)

▶️Zdradź najważniejszy motyw wiadomości, jednak nie zdradzaj treści e-maila

▶️Skup się na wzbudzeniu ciekawości u odbiorcy

▶️Korzystaj z emojii – przyciągają uwagę odbiorców

▶️Unikaj sformułowań typu ,,kliknij tutaj’’ – możesz w prosty sposób trafić do folderu SPAM

4. Google Ads

Kolejnym sposobem promocji firmowego bloga są reklamy Google Ads. Pamiętaj, że zapłacisz dopiero w momencie kliknięcia w naszą reklamę. Jeżeli wykorzystamy reklamę graficzną lub video (o promocji przy użyciu filmów za chwilę) to dosłownie za grosze zdobędziemy kolejnych odbiorców naszego bloga. Jakie konkretnie możliwości reklamy daje nam Google?

Reklama tekstowa

Jeżeli klient szuka rozwiązania swojego problemu w wyszukiwarce Google, a Ty chcesz wyjść naprzeciw ze swoim artykułem, to powinieneś postawić na reklamę tekstową w wyszukiwarce Google. Wówczas masz pewność, że płacisz za konkretne wejścia w Twoją stronę internetową.

Reklama graficzna

Możesz wykorzystać grafiki, które stworzyłeś na potrzeby promocji w social media i uruchomić kampanię graficzną. Tutaj polecam wykorzystać zalety remarketingu. Skieruj taką reklamę do osób, które regularnie czytają Twojego bloga, odwiedzają Twoją stronę internetową lub należą do Twojej grupy docelowej (tutaj jednak trzeba być ostrożnym w wyborze zainteresowań w ustawieniach kampanii).

Reklama video

Jeżeli chcesz reklamować swój wpis w formie video, to zapewne przychodzi Tobie na myśl YouTube. Reklamy na tym portalu ustawisz również w systemie Google Ads. Jedną z ciekawszych opcji jest wyświetlanie reklam przed dowolnymi filmami lub na dowolnych kanałach na YouTube. Jeżeli ktoś tworzy video o Twojej branży, to możesz wyświetlać informację o Twoim blogu przed jego filmami. Rewelacyjna opcja!

5. Video Marketing

Filmy to obecnie najlepszy sposób przekazywania komunikatów reklamowych – i najtańszy! Jak zatem wykorzystać potęgę video? Oto kilka wskazówek:
– wykorzystaj format Live na Facebooku i YouTube,
– opowiedz w kilku słowach o czym jest Twój wpis, zaproś do przeczytania całości,
– możesz również nagrać swojego bloga w formie video i przekazać całą treść wpisu (wiele osób słucha porad, np. w samochodzie, przy przygotowywaniu obiadu),
– promuj swoje video wykorzystując reklamy na Facebooku, Instagramie czy YouTube.

Nagranie filmu sprawi również, że Twój odbiorca będzie miał okazję lepiej Cię poznać. Video jest najefektywniejszym formatem reklamy z jeszcze jednego powodu… 👇

6. Jak zamienić czytelników w klientów?!

Kiedy już wiemy jak sprowadzić odbiorców na Twoją stronę internetową warto się zastanowić jak zamienić czytelników bloga w klientów. Odpowiedzią jest wykorzystanie remarketingu. O tym, dlaczego warto i jak wprowadzić go na Facebooku pisaliśmy tutaj.
Pamiętaj, że klientowi trzeba pomóc w przejściu drogi marketingowej. Warto zamieścić na końcu wpisu propozycję zapisu do newslettera, informację o czasowej promocji lub inną formę wezwania do działania.

Jeżeli do tych wszystkich działań dodamy atrakcyjne reklamy remarketingowe, to Twój blog będzie Tobie przynosił wymierne efekty biznesowe👌

 

Zostań specjalistą marketingu internetowego!

Sprawdź 3-dniowe Szkolenie Social Media+Google Ads 👇