Jak wdrożyć remarketing w social media?

Jak wdrożyć remarketing w social media?

Prowadzisz profil swojej firmy na Facebooku i nadal nie korzystasz z remarketingu? Tracisz tym samym jedną z najefektywniejszych możliwości reklamowych w marketingu internetowym. Pamiętasz jak pisałem o procesie zakupowym klienta? Remarketing to najważniejszy element końcowego etapu procesu sprzedażowego, dlatego jeśli jeszcze nie korzystasz z zalet remarketingu to sprawdź jak w kilku prostych krokach wdrożyć remarketing na swoim profilu firmowym.

Czym jest remarketing?

Remarketing umożliwia dotarcie z reklamą do osób, które na wcześniejszym etapie kampanii miały styczność z naszą marką. Umożliwia tym samym efektywniejsze działania marketingowe. System reklamowy Facebooka daje nam kilka możliwości remarketingowych:

  1. Dotarcie do osób, które odwiedziły naszą stronę internetową, konkretne podstrony oraz wykonały konkretne czynności.
  2. Dotarcie do osób z naszej bazy mailingowej.
  3. Dotarcie do osób aktywnych na profilu naszej firmy.

Opcja trzecia otwiera możliwości konstruowania lejków sprzedażowych. Możemy stworzyć post, którego celem będzie zbudowanie zasięgu wśród nowych odbiorców, wykorzystując np. plik video. Następnym krokiem jest skierowanie komunikatu sprzedażowego do osób, które obejrzały np. 70% naszego filmiku.

W ten sposób docieramy z komunikatem sprzedażowym tylko do osób, które wykazały zainteresowanie naszym produktem czy usługą. Unikamy w ten sposób tracenia budżetu marketingowego na kierowanie reklam do niezainteresowanych odbiorców.

Remarketing w kilku prostych krokach.

Jak szybko i bezboleśnie wdrożyć podstawowe opcje remarketingu na Facebooku? Wystarczy kilka prostych kroków, aby korzystać z zalet remarketingu:

1️⃣ Przejdź do Menadżera reklam Facebook i rozwiń okienko opcji w lewym górnym rogu.

2️⃣ W sekcji ,,Badania i raporty” odnajdziesz opcje ,,Piksele” – przejdź do tej podstrony.

3️⃣ Przejdź proces, przez który bezproblemowo przeprowadzi Cię system reklamowy. Otrzymasz kod, który należy wgrać na swoją stronę internetową. Jest na to kilka sposobów:


▶️ wklejenie kodu między znaczniki <head> i <head> na witrynie internetowej,


▶️ wysłanie kodu osobie, która zajmuje się techniczną obsługą witryny,


▶️ skorzystanie z dostępnych wtyczek dla WordPress, np. Facebook Piksel Official lub Tracking Code Manager.


4️⃣ Od momentu wgrania kodu na stronie możesz stworzyć pierwszą grupę remarketingową: przejdź do podstrony ,,Grupy odbiorców” – dostępna w sekcji ,,Zasoby” w Twoim Menadżerze reklam.


5️⃣ Kliknij ,,Utwórz grupę odbiorców”, a następnie ,,Grupy niestandardowych odbiorców”.


6️⃣ Masz możliwość stworzenia grupy osób, które odwiedziły Twoją witrynę w dowolnym odstępie czasu, weszły na konkretne podstrony, a nawet wykonały konkretne działania czy konwersje (po odpowiednim zmodyfikowaniu kodu Piksel).


7️⃣ Pamiętaj, możesz utworzyć grupy odbiorców w oparciu o aktywność na Twoim profilu czy wgrać plik z bazy mailingowej.


8️⃣ Jedną z ciekawszych opcji dla tych, którzy publikują treści video jest opcja utworzenia grupy odbiorców, która obejrzała konkretną część (np. 70%) video. Umożliwia do dotarcie do osób, które są zainteresowane naszą firmą, co zmniejsza koszty uzyskania konwersji 🔥

Masz pytania lub wątpliwości dotyczące wdrożenia remarketingu
Napisz do nas i skorzystaj z bezpłatnej konsultacji marketingowej 👌

Pokażemy Tobie jak konstruować lejki sprzedażowe w Twojej firmie, a także jak wdrożyć działania remarketingowe w sieci reklamowej Google🚀