Zacznij przygodę z Google Ads w 7 krokach

Zacznij przygodę z Google Ads w 7 krokach

Wciąż przyglądasz się reklamom konkurencji w wyszukiwarce Google? Zastanawiasz się jak zacząć działanie w Google Ads?

Przed uruchomieniem pierwszej kampanii musisz prawidłowo ustawić Twoje konto. Dzięki temu unikniesz kosztownych błędów w późniejszym etapie działań. Pokaże Ci jak krok po kroku zacząć przygodę z Google Ads.

1. Stworzenie konta Google Ads

Zaczniemy od stworzenia konta Google Ads. Widziałem już wiele nieuporządkowanych kont. Bałagan na początkowych etapach tworzenia konta utrudnia analizę wyników. Finalnie przekłada się to na wyniki kampanii.

Dlatego warto pamiętać o podstawowej zasadzie – dla jednej strony internetowej tworzymy jedno konto Google Ads. Jeżeli zatem Twoja firma posiada kilka osobnych domen, to musisz stworzyć kilka osobnych kont Google Ads – to nic trudnego.

Nie musisz przelogowywać się między tymi kontami. Wystarczy stworzenie konta Google Ads MCK (My Client Center). Dzięki temu z jednego głównego konta obsłużysz kilka kont Google Ads. Jest to rozwiązanie dedykowane agencjom, jednak wykorzystaj je również u siebie.

Do założenia konta niezbędne jest konto w usłudze Google. Może to być dowolny Gmail lub inny adres e-mail podpięty pod usługę Google.
Kolejny krok to rejestracja pod linkiem: https://www.google.com/intl/pl/adwords/myclientcenter/.

Proces zakładania konta przedstawiam na poniższym video:

2. Ustawienia płatności

Kolejnym krokiem jest przypisanie do konta karty płatniczej (debetowej lub kredytowej). Opowiedziałem już o tym na video, tutaj tylko przypomnę, że jeśli ustawisz płatności ręczne to musisz pamiętać o regularnym uzupełnianiu konta.

Pamiętaj, że płatności automatyczne nie spowodują, że z Twojego konta będą znikać pieniądze – budżety które określisz w kampaniach pozostaną bez zmian.

3. Połączenie kont

Teraz czas połączyć konto Google Ads z Analytics oraz z innymi kontami (jeśli używasz ich w swoich kampaniach). Proces ten jest bardzo prosty – to również pokazuje na video:

4. Konfiguracja celów

Sam proces dodawania celów w Google Ads jest już Tobie znany z video. Pamiętaj, że narzędzie Google Tag Manager może pomóc Tobie we wdrożeniu takich konwersji jak:
🎯 zaangażowanie użytkowników na stronie (idealne dla bloga lub stron produktowych),
🎯 kliknięcie w telefon lub e-mail (idealny przy kampaniach leadowych),
🎯 wysłanie formularza,
🎯 obejrzenie określonej części video.

Jeżeli dodamy do tego mierzenie transakcji w przypadku sklepów internetowych to mamy wszystko, żeby móc oceniać efektywność kampanii, a także poszczególnych reklam.

5. Grupy odbiorców

Grupy odbiorców dodajemy w Google Analytics. Automatycznie zaimportują się one do panelu Google Ads, skąd możemy je wybrać do kampanii remarketingowej. 

Pamiętaj, że grupy odbiorców najlepiej utworzyć na samym początku użytkowania strony internetowej (grupy nie wypełniają się wstecz). Przy tworzeniu grup zastanów się, którzy użytkownicy będą stanowili atrakcyjną grupę do kampanii remarketingowej. Kilka najczęstszych zastosowań to:
👉 osoby, które odwiedziły konkretną podstronę (np. danego produktu, usługi)
👉 osoby, które zrealizowały konkretny cel (np. przejrzały 80% wpisu na blogu)
👉 osoby, które obejrzały dowolny film na YouTube
👉 osoby, które odwiedziły sklep, ale nie dokonały zakupu

Możliwości jest nieskończenie wiele. Musisz zastanowić się nad tym, do kogo chciałbyś kierować kampanie remarketingową.

Użytkownika możesz zapisać w grupie na dowolną liczbę dni (maksymalnie 540 dni). Tutaj weź pod uwagę, jak długo trwa proces zakupowy. Inną liczbę dni wybierzesz dla książki, a inną dla lodówki – zakup po prostu trwa dużo dłużej w przypadku sprzętów AGD.

6. Odpowiednia struktura kampanii

Prawidłowa struktura konta reklamowego wygląda następująco:

1️⃣ Kampania reklamowa (jeden cel, jeden typ kampanii, jeden budżet dzienny)

2️⃣ Grupa reklam (jedna grupa odbiorców, jeden zestaw słów kluczowych – czyli słów które zawierają te same frazy główne)

3️⃣ Reklamy (minimum trzy reklamy do jednej grupy reklam)

Pamiętamy o zasadzie, że słowa kluczowe wybrane w grupie reklam muszą występować w nagłówkach reklam oraz na stronie internetowej (to wpływa na jakość reklamy, więc i na niższe CPC).

7. Start kampanii

Najważniejsze ustawienia masz już za sobą, teraz możesz przejść do stworzenia pierwszej kampanii. Jakie typy kampanii masz do dyspozycji?
▶️ kampania tekstowa – kampania tzw. linków sponsorowanych. To reklamy wyświetlane w wyszukiwarce nad wynikami organicznymi. Możesz w ten sposób przyciągnąć klientów, którzy wyszukują konkretne frazy w wyszukiwarce i wyprzedzić konkurencję, która pozycjonuje swoją witrynę dzięki SEO,
▶️ kampania graficzna – stosowana najczęściej jako forma remarketingu. Banery reklamowe wyświetlają się na stronach internetowych, YouTubie czy w aplikacjach. To doskonała forma przypomnienia o swojej firmie klientowi,
▶️ kampania produktowa – rozwiązanie dedykowane sklepom internetowym. Więcej o reklamach dla e-commerce pisałem tutaj,
▶️ kampania YouTube – możesz wyświetlać reklamę video przed (lub w trakcie) dowolnego filmu na YouTube. Masz tutaj bardzo użyteczną możliwość wyboru konkretnego kanału, na którym będziesz wyświetlać Twoje reklamy,
▶️ kampania Gmail – reklamy w Gmailu to kolejny sposób na remarketing – pamiętaj, że płacisz w momencie otworzenia wiadomości (nie kliknięcia w link zamieszczony w treści e-maila).

Więcej o kampaniach w Google (również w połączeniu z Facebookiem) pisałem we wpisie ,,Facebook i Google – para doskonała?’’

Jeżeli potrzebujesz pomocy w ustawieniu pierwszej kampanii, lub Twoje dotychczasowe kampanie nie przynoszą wymiernych efektów to odwiedź naszą grupę na Facebooku.

Rozwiązujemy tam problemy innych przedsiębiorców, dzielimy się wartościowymi źródłami wiedzy oraz wzajemnie inspirujemy do lepszych wyników😍