Facebook i Google – para doskonała?

Facebook i Google – para doskonała?

Zastanawiasz się co wybrać – reklamę na Facebooku czy kampanię Google Ads? 🤔Odpowiedź zdaje się być tak nieoczywista jak walka w Grze o Tron. W tym przypadku nie musimy jednak wybierać jednego ,,władcy”. Najkorzystniej połączyć te systemy reklamowe w jedną machinę do konwersji. Jak wygląda to w praktyce?

Zacznij od Google Ads

 

System Google Ads oferuje kilka rodzajów kampanii sprzedażowych. Dla branży e-commerce istotne jest połączenie wszystkich typów kampanii. Uzupełniające się reklamy zapewniają najwyższy zwrot z inwestycji w reklamę w Google Ads.

 

1. Kampania produktowa

Najbardziej efektywnym rozwiązaniem dla branży e-commerce jest kampania produktowa. Dzięki graficznemu formatowi oraz informacji o cenie, na naszą stronę internetową trafiają zdecydowani na zakup klienci. Wygląd reklam produktowych ma jeszcze jedną zaletę – wyższy wskaźnik CTR (wskaźnik klikalności reklamy).

 

2. Inteligentna kampania produktowa

To rozwiązanie przynosi obecnie wyższe stopy zwrotu niż kampania produktowa ustawiana ręcznie. Inteligentna kampania produktowa posiada wbudowany remarketing graficzny (czyli wyświetlanie reklam graficznych do osób, które odwiedziły naszą stronę jednak nie dokonały zakupu). System Google sam optymalizuje stawki, słowa kluczowe oraz grupę docelową. Przed startem kampanii musimy jednak pamiętać o odpowiednim ustawieniu śledzenia konwersji.

 

3. Kampania tekstowa

Klasyczna kampania tekstowa daje nam kontrolę nad słowami kluczowymi, czyli frazami jakie klienci wpisują w wyszukiwarkę (w powyższym przypadku jest to fraza ,,playstation 4”). Przed startem kampanii pamiętajmy o narzędziu planer słów kluczowych.

Po wpisaniu interesujących nas słów kluczowych możemy oszacować miesięczny koszt kampanii. Na tej podstawie wybieramy budżet dzienny w naszej kampanii oraz dostosowujemy stawki CPC (stawki za kliknięcie w reklamę).

 

4. Kampania graficzna

Główne wykorzystanie kampanii graficznej to remarketing. Atrakcyjna forma reklamy oraz szerokie możliwości wyświetlania reklam zwiększają wskaźnik CTR (wskaźnik klikalności reklam).
Jeżeli używamy inteligentnej kampanii produktowej to takie rozwiązanie jest już wbudowane w kampanię. W przypadku ręcznej kampanii produktowej oraz kampanii tekstowej musimy przed uruchomieniem kampanii graficznej zadbać o utworzenie grup remarketingowych (najlepiej zrobić to w Google Analytics).

 

A może Facebook?

Facebook oferuje nam kilka możliwości remarketingu, jednak ja chciałbym się tutaj skupić na jednym z dostępnych celów: Sprzedaży z katalogu. Jest to najciekawsze rozwiązanie dla sklepów internetowych i doskonale sprawdzą się przy docieraniu do osób, które porzuciły koszyk.

Kampanię uruchamiamy w kilku krokach:

1. Grupa odbiorców – tutaj koniecznie wykorzystajmy remarketing. Ustawiamy grupę osób, które odwiedziły naszą stronę internetową w ciągu ostatnich kilku dni (np. 7 ostatnich dni) lecz nie dokonały zakupu. Pamiętaj, że niezbędne będzie wcześniejsze zainstalowanie na stronie internetowej Piksela Facebooka.

2. Katalog produktów – podobnie jak w przypadku Google Ads, przed uruchomieniem kampanii produktowej musimy wgrać do systemu plik z produktami. W tym celu znajdujemy odpowiednią opcję w menu menadżera reklam:

Produkty możemy przesłać ręcznie (przy pomocy pliku lub linku – tak jak w przypadku Google Merchant) lub połączyć automatycznie z naszym sklepem internetowym, jeżeli korzystamy z poniższych platform handlu elektronicznego:

Dlaczego taka forma reklamy jest atrakcyjna dla branży e-commerce? Facebook to kolejne atrakcyjne miejsce na reklamę, która sprzedaje. Atrakcyjny wygląd postów, duża powierzchnia reklamy (tym samym wysoki wskaźnik klikalności) oraz możliwość trafienia do naszych klientów w sieci społecznościowej to konkretne zalety takiej formy reklamy.

 

Facebook i Google – połącz ich siły!

Dzięki wykorzystaniu takiego połączenia możemy z większą częstotliwością docierać do naszych potencjalnych klientów. Grupa odbiorców, która czytała o naszym produkcie to zdecydowani na zakup klienci. Dlatego tak ważne jest wykorzystanie każdej szansy na dotarcie do tych osób. Chyba każdy właściciel sklepu internetowego chciałby zamienić porzucone koszyki w zakupy?